NOVÁ LANOVKA NA CHOPOK - FUNITEL (CHOPOK SEVER)
SEVER A JUH CHOPKA SÚ OPÄŤ PREPOJENÉ LANOVKAMI
 
Dlhoročné čakanie na lanovky, spájajúce obe strany Chopka, sa končí. Sen mnohých lyžiarov i turistov sa už túto zimu zmenil na realitu. Kabínková lanovka Funitel, ktorá vás na Chopok vyvezie zo severnej strany, patrí k najmodernejším technológiám svojho druhu na svete a umožňuje prevádzku aj pri sile vetra až do 120 km/h, čo je už orkán.

15.08.2012 Prvé kabíny sú už zaparkované v dolnej stanici funitelu
07.09.2012 Funitel prvýkrát na lane...

10.10.2012 Začali zaťažkávacie skúšky lanovky...
Skôr ako nasadnú do lanovky ľudia musia prebehnúť testy s tzv. mŕtvou váhou. Tento krát ňou boli barely s vodou. Až 22 ton vody sa vozilo v jednotlivých kabínkach v tisíc litrových nádobách. Testypokračujú aj 11.10.2012. Musia preukázať spôsobilosť lanovky na bežnú prevádzku aj na prevádzku v sťažených podmienkach. Po úspešne zvládnutých záťažových testoch lanovku čaká kolaudačnékonanie a začiatkom decembra už riadna prevádzka novej kabínkovej lanovky.

názov lanovky: PRIEHYBA - CHOPOK A1
typ: Lanovkový systém FUNITEL 24-FUN s 24–miestnymi kabínami s úrovňovým nástupom
výrobca: DOPPELMAYR GMbH - Wolfurt
 
kapacita: 2480 osôb/hod.    doba jazdy: 6,5 min.
dopravná rýchlosť: 7 m/s   prevýšenie: 655 m   dĺžka: 2130 m    
údolná stanica: 1349 m n.m.   vrcholová stanica: 2004 m n.m.
 
investor: Tatry mountain resorts, a.s.
začiatok výstavby: jún 2011    
spustenie do prevádzky: zima 2012/2013
 
ČO BY VÁS MOHLO O NOVEJ LANOVKE ZAUJÍMAŤ:

  • umožní prevádzku aj pri vyšších rýchlostiach vetra až do 120 km/hod.  (asi 33,3 m/s)
  • má 22 kabín pre 24 osôb
  • kabíny sú upevnené na 2 lanách a majú 2 pohony (vyššia bezpečnosť a odolnosť voči vetru)
  • realizácia projektu je rozdelená na 2 roky: V 1. roku sú plánované zemné práce so spodnou stavbou, zhotovenie objektov dolnej stanice na Priehybe, hornej stanice na Chopku, základy pre traťové podpery v trase, inžinierske siete a demontáž pôvodných staníc starých lanoviek na vrchole Chopku. V 2. roku sa zhotovia nadzemné konštrukcie a namontujú technológie lanovky.

VYBUDOVANÍM FUNITELU:

  • odstránime odstávky hornej časti strediska kvôli vetru
  • prepravná kapacita strediska dosiahne 30000 osôb /hod., tj. suverénne najviac na Slovensku

V ÚDOLNEJ STANICI FUNITELU na PRIEHYBE bude

  • horná stanica Twinlinera (pozemnej lanovky z Kolieska)
  • v budúcnosti moderná reštaurácia s terasou a après ski bar
  • horná stanica kabínkovej lanovky z Lúčok na Priehybu (viď vizualizácia)

V HORNEJ STANICI FUNITELU na CHOPKU

  • bude v budúcnosti dobudovaná moderná panoramatická reštaurácia so slnečnou strešnou terasou (obnovená ROTUNDA)
  • horná stanica kabínkovej lanovky z Kosodreviny na Chopok (viď vizualizácia)

Lyžovačka v Jasnej tak už v najbližšiu zimu dostane nový rozmer. A je sa na čo tešiť !

Ďalšie informácie o výstavbe budeme postupne dopĺňať ...

Vizualizácie projektu - FINÁLNE RIEŠENIE:

ETAPY VÝSTAVBY PREPOJENIA CHOPOK SEVER - CHOPOK JUH

0.etapa výstavby v roku 2011:
výstavba železobetónových staníc FUNITELu na  PRIEHYBE a na CHOPKU

I. etapa výstavby v roku 2012:

  • definitívne ukončenie stavby FUNITEL a jeho uvedenie do prevádzky
  • výstavba KLD 15 MGD KOSODREVINA – CHOPOK a jej uvedenie do prevádzky

II. etapa výstavby v roku 2013:

  • dokončenie výstavby KLD 15 MGD KOSODREVINA – CHOPOK
  • výstavba ROTUNDY na CHOPOKU a ukončenie výstavby na CHOPKU   

Ďaľšími  etapami  výstavby v nasledujúcich rokoch budú:

  • výstavba KLD KRUPOVÁ – KOSODREVINA a dostavba lokality KOSODREVINA
  • výstavba KLD LÚČKY – PRIEHYBA a dostavba lokality PRIEHYBA
  • výstavba lokality KRUPOVÁ