Súťaž o cenu riaditeľa strediska Jasná za inovatívny nápad sezóny 2018/2019

Odborná komisia zložená zo zástupcov segmentov v stredisku vyhodnotila všetky došlé nápady a medzi finálnu šestku, za ktoré môžete hlasovať, vybrala nasledovné inovácie.


Vaše nápady

Nápad č.1 - Automatický prevíjač lana na pásových vozidlách

Hlavné výhody: 

- šetrí energiu (pri previjaní netreba toľko ľudí a netreba krútiť ručne ťažký bubon s lanom, o všetko sa postará hydraulika)

- šetrí čas ( výmena alebo previjanie lana trvalo aj 5 a viac hodín)

- šetrí peniaze ( nemusíme volať servis, pri ktorom by sme aj tak museli krútiť bubon rucne, keďže nedisponujú s takouto vecou. /Servis či účtuje aj cestu aj pracovný čas /..Je zapojených menej ľudí do výmeny, takže menšie náklady 

- šetrí lano ( predlžuje životnosť lana keďže si ho vieme "otočiť"

- dostupnosť v stredisku ( vymyslené je to tak že sa to dá jednoducho previesť na radlici aj na južnú stranu chopku a nemusia všetky stroje prechádzať cez kopec stačí iba jeden stroj keď príde za ostatnými

 - cena výrobku ( všetko bolo vyrobené z kovového šrotu a hydromotor bol použitý zo starej frézy ktorá už doslúžila)


Nápad č.2 - Med z Demänovskej doliny

Kompletné informácie o tomto nápade nájdete v dokumente nižšie.


Nápad č.3 - Zámky na lyže


Nápad č.4 - Označenie výstupnej stanice Lúčky pre peších návštevníkov

Dovolil som si napísať v rámci kolektívu pracujúceho v stredisku Lúčky. Nápad bol taký spoločný. Výstupná stanica v minulosti slúžila len pre lyžiarov, po vybudovaní reštaurácie Habarka bolo potrebné označiť výstup pre peších, tak isto aj upozornenie pre návštevníkov. Do budúcna by mohla pribudnúť veľká mapa strediska spolu s informáciami o teplote, prevádzke lanoviek, biely kódex a pod. Možno sa to zdá ako jednoduchý nápad ale niektoré veci ktoré nám pomáhajú v práci si zaslúžia uznanie,čo poviete?


Nápad č.5 - Informačno-navigačná aplikácia

Predstava by bola taká, že by aplikácia obsahovala jednoduchá mapu jasnej, kde by si zákazník mohol zvoliť kam sa chce dostať zo svojej polohy a aplikácia by ho naviedla. Ak by sa náhodou stalo, že niektorá zjazdovka alebo lanovka je mimo prevádzky, tak by samozrejme navigácia viedla po alternatívnych zjazdovkách. V reálnom čase by sa dostala informácia o odstavení zjazdovky/lanovky priamo k zákazníkovi. Ak sa stane, že zákazník je práve na svahu tak nemá šancu počuť vyhlásenie v rozhlase, tak isto ak má slúchadlá tak dispečera nepočuje. Led pásiky po pravde ani ja sám neviem kde poriadne sú a málokedy si ich všímam. Všetci používame telefóny skoro non stop, čiže si myslím, že minimálne vo Funitel si ho zákazník dokáže pozrieť, ak mu vyskočí nejaké upozornenie. Tak isto v prípade nálezu dokladov, kľúčov, straty dieťaťa, by bol každý informovaný, že sa niečo takéto udialo. 

Tak isto gastro prevádzky by mali šancu informovať zákazníkov ohľadom špeciálnych zliav a ponuke svojho menu. Napríklad teraz sú raňajky za 5e+5b a nemyslím si, že všetci čo majú šikovnú sezónku o tejto ponuke úplne vedia. Možností je tam veľa. Ďaľšie využitie tejto aplikácie je doprava. Realtime info ohľadom toho, že parkoviská sú plné. Ak ide záchytné parkovisko ľudia by dostali info o tom, že tam budú odstavení a že majú možnosť využiť skibus.

Ďaľšia možnosť nahlásiť úraz na zjazdovke cez aplikáciu pre skipatrolov. 


Nápad č.6 - Rozšírenie siete lanoviek počas letnej sezóny

Cieľová skupina:

 Pasívni turisti – klienti ktorí nie sú schopní alebo ochotní absolvovať klasickú túru, ale dokážu prejsť cca 2km po klesajúcom chodníku v lese v miernom teréne bez prevýšení.  Do skupiny pasívnych turistov patrí odhadom 80% percent ľudí, ktorí navštívia Jasnú počas letnej sezóny.

Aktuálny stav:

Pre drvivú väčšinu klientov typu “pasívny turista“ znamená návšteva Jasnej počas letnej sezóny, že  v jeden deň ich pobytu absolvujú cestu lanovkami na Chopok. V priebehu tohto dňa eventuálne využijú doplnkové atrakcie (horské káry, člnkovanie). Počas druhého dňa pobytu navštívia jaskyne, prípadne absolvujú prechádzku po stredisku. Čo však robiť na tretí deň? Na tretí deň pobytu pravdepodobne klient opustí Jasnú a ide za zábavou do vodných parkov  prípadne za inými atrakciami ktoré región ponúka.

Vízia:

Dajme klientovi počas letnej sezóny o jeden deň zábavy v Jasnej viac a spravme z neho aspoň čiastočne aktívneho turistu.

Návrh:

Počas letnej top sezóny (Júl/August) využiť lanovú dráhu Grand-Brhliská (A3) a klientom ponúknuť  náučný chodník, ktorý by začínal na  Brhliskách, prechádzal  cez tri vody a končil by pri Vrbickom plese.  Klient by sa vyviezol lanovkou a dole by šiel peši po asi najľahšej turistickej trase ktorú v Jasnej máme a ktorá prechádza pekným lesom. Na trase chodníka by sa mohli zbierať nejaké indície ktoré by mohli riešiť nejakú hádanku – ideálne pomocou gps, smartfónu a nejakej šikovnej mobilnej aplikácie (lákadlo na dnešné moderné deti). Vyšší level by bolo sprevádzať turistov na navrhovanej trase sprievodcom poskytnúť im nejaký výklad a prichystať im nejaké prekvapenie – napr. prepadnutie zbojníkmi. Aby to nebolo len o chodníku mohla by sa využiť budova starej stanice na brhliskách nad bernardinom - je to veľká hala, kde by sa dalo vybudovať nejaké zábavné centrum, paintballové ihriskom, horské 5d kino ....

Záver:

Rozšírením siete lanoviek prevádzkovaných počas letnej sezóny dosiahneme  predĺženie doby pobytu klienta v stredisku a s tým aj zvýšenie sumy, ktorú klient zanechá v stredisku. Počas dní keď je v stredisku najviac ľudí by sa ľudia rozdelili čím by sa zmenšil nápor na trase na Chopok.